2008 vedaorig Kolik je v Saudske Arabii kostelu? vedaorig To vsechno prevzali z Indie a sami to priznavaji. ... 2010 mahditshiki a tak to má být. Aspoň něco ti zkorumpovaní Saúdi dodržujou...Je ale otázka, jak dlouho. A kolik mešit je ve Vatikánu nebo ve Lhase? Protože celý Arabský poloostrov je svatostánkem Islámu a jiná náboženství tam nejsou povolena. Čeho svatostánkem je ČR? Prasožerství, chlastu a teploušů? Islám vám neuškodí, naopak jej potřebujete jako sůl! ALLAHU? AKBAR vedaorig Na to, aby byl clovek odpurcem hrisnych cinnosti, nemusi byt jeste stoupencem nabozenstvi oblibeneho barbary, kteri nesnesou jiny nazor. Ani nedokazes vysvetlit, proc je neco hrich. To, ze to prikazuje Koran, Bible apod., neni skutecny duvod. To je jako kdyz se detem seberou sirky, ale bez vysvetleni, proc jim nepatri do ruky, protoze jim to hlava nebere. Takze pro hrisne materialisty by byl islam pokrok, i kdyz je jen zakladni skolou nabozenstvi. Pokud si jeji absolvent mysli, ze je na stejne urovni jako PhD, je blazen. Kdyz dostane vhodnou materialistickou pobidku (napr. nebeske rozkose, moc, vliv), katastrofa je zarucena. O vztahu materialistickeho a skutecneho nabozenstvi pojednava napr. Bhagavata Purana 11.20-21. Allah akbar - jo, ale nevis jak velky je. Je mnohem vetsi, nez si vubec dovedes predstavit a take nejmensi ze vseho, nebot je pritomen v atomu i v srdcich vsech zivych bytosti (Koran 6:60). mahditshiki Islám je skutečně jednoduchý a lehce stravitelný, jeho studiem se ovšem dá strávit celý život! Alhamdulillah, nestal jsem se muslimem kvůli slíbeným rajským rozkoším, ale z důvodu, že mě Alláh subhánahu wa ta´álá k Islámu uvedl. Kdo hledá pravdu, Alláh jej k ní přivede. Vždyť On sám je definitivní Pravda! A není boha kromě Něho, budiž Mu sláva nade vším, co k Němu přidružují. Z celého tohoto fóra působíš nejrozumněji, respektuji tvůj přístup. Požádej Alláha o vedení. Pokora je klíč! Alláha si ani nelze představit, o to se nesnažím, dokonce to nepatří do Islámu. Wa lam jakun lahu kufuan ahad (není nic, co by Mu bylo podobno). Wa sijá kursíjuhu samáwáti wal ard (podstavec Jeho trůnu obepíná nebe a zemi), a to vědomí nám stačí. O tom, že by byl přítomen v atomu, slyším poprvé. Samozřejmě Jeho znalost zahrnuje vše, ale že by byl v tom všem přítomen, není islámský koncept, ale panteismus - blízko árijským kultům, které tě asi oslovují. Islám je jediný čistý monoteismus Verš 6:60" Wa huwa alladhí jatawaffakum bil lajli wa ja´lamu má džarahtum bi nahári thumma jab´athukum fíhi lijuqdá adžalun musamman thumma ilajhi mardžiukum thumma junabiukum bimá kuntum ta´amalún". Tento verš hovoří o Alláhově vědomosti ohledně všeho, co děláme za dne i noci, že k Němu budeme navráceni a On nás zpraví o tom, co jsme dělali. Nespletl sis verš? Každopádně ani slovo o Alláhově přítomnosti v srdcích živých bytostí. vedaorig Kazdym nabozenstvim, i jednoduchymi, lze stravit cely zivot. Kazdy skutecny nasledovnik byl nejakym zpusobem povolan. Zadne nabozenstvi nema na pravdu monopol, ale predkladaji ji v ruzne mire, podle mista, casu a okolnosti. Pokora je skutecne zakladem kazdeho praveho nabozenstvi. Proto nelze nikoho likvidovat jen pro odlisny nazor na Pana. Predstavovat si Pana opravdu neni ucel, lepsi je Ho spatrit. Nemuzeme Ho k tomu prinutit, ukaze se tomu, komu sam chce. Vsudypritomnost neni nutne panteismus. On je vsudypritomny vice zpusoby a presto zustava Jedinym vladcem (ekaH Izvara). O Jeho pritomnosti v atomu (preklad sanskrtskeho 'anuH' ci 'parama-anuH', nepatrna/nejmensi castecka) svedci UpaniSady atd. Take hovori o Jeho pritomnosti v srdci v Jeho aspektu zvanem ParamAtmA, AntaryAmI, SAkSI, tj. Svrchovany svedek, ktery o nas vi vse a ozyva se jako hlas svedomi. To presne odpovida popisu Allaha v Koranu 3:119, 6:60, 13:28, 50:16, 57:6. Ohledne 6:60 "And it is He who takes your souls by night..." (Sahih International) - toto se podle UpaniSad presne deje ve fazi hlubokeho spanku (susupti), ale na podrobnejsi popis tu neni prostor. mahditshiki Tak ten překlad není úplně v pořádku. Jatawaffá znamená bere si k sobě, kum je přípona označující 2. osobu mn. čísla, tedy bere si vás. Navíc sloveso wafáa znamená být věrný, ale česky se to stejně nedá přesně vyjádřit. Obecně, spánek je malá smrt, nejsme v něm zodpovědní za to, co děláme a nemáme nad sebou moc. Chápu, kam míříš, ale nemůžu s tebou souhlasit. Na každém šprochu sice je pravdy trochu, ale právě kvůli tomu Alláh subhánahu wa ta´ala seslal svoje Vznešené Písmo, Qur´án al Karím, aby jím vyjasnil národům, které dostaly písma a proroky předtím, v čem se odklonili od jediné Pravdy. Islám je na rozdíl od jiných náboženství kompletní a neporušený. Proto jej opravdoví muslimové nikdy nebudou kompromitovat (což se nedá říct o žádném jiném náboženství, kde prostor pro kompromis vždycky je) vedaorig Kazdy preklad je urcita interpretace. Videl jsem ale i dalsi, ktery se v teto pasazi shodoval. Odklon u vedskych textu bude obtizne prokazat, protoze jsou predavany v nejstarsi zive duchovni tradici sveta. V islamu ma existovat nekolik filozofickych skol s rozdilnymi interpretacemi. Me jde o to ukazat, ze Buh je jen jeden a Jeho stoupenci by meli stat na Jeho strane a ne bojovat proti sobe. To je osvedcena agenda 'rozdel a panuj' sirena Jeho neprateli. mahditshiki Tzv. filosofické školy, madháhib, se liší pouze v technických detailech. Tawhíd( monoteismus), víra v knihy, proroky, anděly, qadar (předurčení) a Soudný den jsou ve všech čtyřech směrech identické. Prorok (sal Alláhu ´alajhi wa salam) řekl: Bylo mi nařízeno bojovat lid, dokud nevyzná, že není boha kromě Alláha a Muhammad je Jeho Posel, ustanoví modlitbu a zaplatí zakát (povinnou dobročinnost). Udělají-li to, jsou přede mnou bezpečni. Dnešní situace je groteskně opačná. vedaorig Ale ktery lid? Pouze ten v Mekce a okoli a ten, ktery dosud neslysel Pravdu: 6.92, 42.7, 32.3, 36.6 To potvrzuje, ze islam je urcen pro konkretni misto (deZa), cas (kAla) a okolnosti (pAtra). 6.92 And this is a Book which We have sent down, blessed and confirming what was before it, that you may warn the Mother of Cities and those around it. Those who believe in the Hereafter believe in it, and they are maintaining their prayers. 42.7 And thus We have revealed to you an Arabic Qur'an that you may warn the Mother of Cities [Makkah] and those around it and warn of the Day of Assembly, about which there is no doubt. A party will be in Paradise and a party in the Blaze. 32.3 Or do they say, "He invented it"? Rather, it is the truth from your Lord, [O Muhammad], that you may warn a people to whom no warner has come before you [so] perhaps they will be guided. 36.6 That you may warn a people whose forefathers were not warned, so they are unaware. (vse verze Sahih International) mahditshiki Všechny áját, které zmiňuješ, hovoří o varování. A mám dojem, že všechny tyto súry byly zjevené v Mecce, kdy ještě nebyl sankciován džihád. Prorokova sunna v Medíně byla vyzvat lidi k Islámu a pokud po nějaké době na rozmyšlenou odmítli, bojoval s nimi. Nehodlám překrucovat realitu. Mekka byla Prorokovou kolébkou, Medína základnou a za jeho smrti byla již celá Arábie muslimská. Chalífové Abú Bakr a ´Umar pak přinesli da´wa a džihád do Persie, Sýrie a Egypta. Islám je pro celý svět! Ne, Islám je konečná a neměnná verze Alláhova náboženství (vyhýbám se pojmu Bůh, protože ten se dá pluralizovat , feminizovat apod), zjevená poslednímu Poslu jako vedení a kritérium pro všechny světy až do Soudného dne. Je směšné snažit se vměstnat Islám (který jako jediné náboženství není pojmenován po nějaké osobě, kmeni nebo zemi!) do omezeného území nebo období. Muslimové všech národností jsou toho nepopíratelným důkazem. Alláh také říká, že kdo touží po jiném náboženství, nebude to od něj přijato. A že Jeho dín (cesta) je završen a zlíbilo se Mu nám jej dát za náboženství. Prorok (sal Alláhu ´alejhi wa salam) říká v autentickém hadíthu: "Alláh přede mnou rozvinul celou Zemi, její východ a západ. A oznámil mi, že má umma (muslimský národ) ji celou obsáhne." Hadíth pokračuje, ale to podstatné jsem uvedl: Islám je pro celý svět. Je to i tvým právem, protože tak tě Alláh stvořil. V hloubi duše to víš! vedaorig Zkus misto dojmu uvest konkretni citace z Koranu, ktere jednoznacne nahrazuji tyto ajaty a komentar se zduvodnenim. Obavam se, ze neuspejes. A pokud nazyvas Allahova slova smesnymi... Argumentovat praxi je problematicke, pokud nejde o praxi ustanovenou skutecne svatymi osobami a nemeni se podle stavajici mocenske situace (Mekka vs Medina - princip abrogace, ruseni a nahrazovani starsich versu novejsimi). Allah tak casto meni nazor? Rozhodne minimalne v techto pripadech nejde o vecne nabozenstvi (sanAtana dharma), ale o casove omezene (naimittika dharma). To dale podporuje mnou vyse recene. Puvodni vyznam dzihadu je vnitrni usili na duchovni ceste, coz se praktikuje ve vsech tradicich. Sirit viru nasilim je kontraproduktivni, protoze v nebezpeci zivota vetsina lidi navenek prijme cokoliv, ale vnitrne se nezmeni. Podporuje se tim jen pokrytectvi a ucelu viry - vnitrniho ocisteni - neni ani v nejmensim dosazeno. Cele je to jen divadlo, ovsem za cenu mnoha obeti a dalsich skod. To je bohuzel nejakych 80% historie sireni islamu. (Nekdo me urcite narkne z podhodnocovani.) mahditshiki 2:12, 2:132, 2:138, 2:208, 3:19, 3:83, 4:136, 5:3, 6:153, 21:92, 23:52, 42:13. K tomu hromady hadíthů, nevím ale, jestli k nim máš přístup. Nemám rád tento encyklopedický přístup, ale sám sis o něj řekl. Dojmy jsou pevná součást mé osobnosti stvořené Alláhem a nehodlám se jich pro nic za nic vzdát. Směšným nazývám tvoji snahu omezovat Islám, ne Alláhova vznešená slova. Jestliže chceš urážet Alláha, můžeme tuto diskusi hned ukončit. Přestože védám nevěřím, nezesměšňuji je. Od kdy kuffár dávají fatwy o tom co, je a není džihád? Džahada znamená usilovat, to je sice pravda, ale v Islámu existuje jeho šari´í význam a to je boj proti nevěřícím. Přestože někteří podplacení nebo vystrašení muslimové možná tvrdí něco jako ty. vedaorig Hadithy jsou napr. zde: http://hadithcollection.com/ S lidmi, kteri se uchyluji k ad hominem, je diskuse bezpredmetna, ale vzhledem k tomu, ze tu nejsme sami, rozvedu svou pozici. Ve zkratce: 2.12 hrisnici, 132 Abraham atd. jako muslimove, 138 Allah ustanovuje nabozenstvi, 208 Satan, 3.19 reakce na islam, 83 touha po jinem nabozenstvi, 4.136 vylucnost islamu, 5.3 hallal, vylucnost islamu, 6.153, 21.92, 23.52 vylucnost islamu, 42.13 zjeveni islamu predchozim prorokum Vubec nic o nahrazeni ctyr mnou citovanych ajatu. Allah si tedy za svym nazorem stoji. Saria je lidsky vytvor, tak jako Talmud. Pokud jsou jeji zakony v rozporu se zjevenymi vyroky, je to recept na problemy, protoze zalezi na vuli vykladatele a vykonavatele, tak jako u svetskeho soudu. Dojmy do diskuse jednoduse nepatri. To neznamena, ze jsou k nicemu, nebot nekdy muze jit o vnitrni inspiraci ParamAtmou. Pripad od pripadu. Allaha neurazim a islam neomezuji, pouze cituji Koran a uvazuji nad nim z hlediska sanAtana dharmy. Stale se mi potvrzuje, ze islam v soucasne podobe je naimittika dharma nabalena na jadro sanAtana dharmy (napr. samotna podrizenost Panu). Svedci o tom napriklad pokyny ohledne zmineneho hallalu. Omezovani skodlivych cinnosti, aby se jich lide na necivilizovane urovni mohli postupne vzdat, je typicke pro naimittika dharmy, zvlaste v Kali juze. Vedam neni treba verit, ale nasledovat je a zrealizovat je jako slovo Pana. mahditshiki Nemáš právo vykládat Qur´án. Každé muslimské dítě ví, že byl zjeven po částech během 23 let a pomalu připravoval negramotný a ignorantní národ, aby na konci zjevení přinesl světlo Islámu do čtyř koutů světa. Súratu Tawba (9.) je chronologicky poslední a tudíž pro lidi tvého typu nejrelevantnější. To, co nazýváš dojmy, byla asi moje výzva, aby ses zamyslel a uznal, že být muslimem je i tvoje právo. Je mojí povinností tě pozvat k Islámu, je jen na tobě, zda pozvání příjmeš. Můžeš setrvat v pyšné argumentaci, ale tvé akademické znalosti budou vždy suché a bez života, neosvítí-li je Alláh svým Vedením. Nesrovnávej nesrovnatelné. Nemá cenu dál komentovat takový nesmysl. Ignoruješ podstatnou část verše 5:3, pokud mluvíš o něm: Al jauma akmaltu lakum dínakum wa atmamtu ´alejkum ni´mati wa radijtu lakum al isláma dínan. V překladu, který používáš: This day I have perfected for you your religion and completed my favour upon you and have approved for you Islam as religion. Nevím přesně, kde jsem se podle tebe uchýlil k ad hominem. Rozveď prosím. Áját, které jsem uvedl, jasně dokazují, že Islám je pro celý svět a všechny doby. Pokud to nevidíš, jsi jedním z těch, které Alláh popsal v súře Baqara (2:6-7). 2:12 byla chyba, omlouvám se - je to 2:112. 2:132- byli Abraham, jeho synové a Jákob obyvatelé Mekky a Medíny (Ismail sice ano, ale za Muhammadovy doby?)? 2:138 Islám je Alláhovo náboženství. Jediný Bůh - jediné náboženství! 2:208 Vstupte do Islámu! Inna dína ´inda Alláhi al islám.(Věru, náboženstvím je u Alláha Islám.) Co víc dodat? Zde hovoří Stvořitel nebe a země a říká jasně, jaké je Jeho náboženství. 3:83 volné pokračování předešlého - nemá vůbec smysl se zabývat jinými náboženstvími 4:136 A kdo nevěří v Alláha, Jeho anděly, knihy, posly a poslední den, zcela jistě vešel na zcestí 6:153 Toto je Má cesta, jež je přímá, následuj jí tedy! A nenásleduj žádné jiné cesty, abys nebyl od Mé cesty odloučen 21:92 Indeed this religion is one religion and I am your Lord so worship Me. Nechápeš??? To samé 23:52. 42:13 sám uznáváš, že jde o zjevení Islámu předchozím prorokům. Jak tedy může být omezený na místo a období? Adam byl muslim, Mojžíš a Ježíš také, mír s nimi všemi. Je dost možné, že védanti, Buddha a Zoroaster také (nevíme to ovšem jistě), Prorok (sal Alláhu ´alejhi wa salam) řekl, že Alláh poslal 120 000 proroků, z toho 315ti bylo dáno Písmo. Jak jsem již psal, Islám není jméno vedaorig Koran pouze cituju a uvadim pohled sanAtana dharmy. Pokud to neni dovoleno, tak se vsem omlouvam a poroucim se. Me pravo jsem jiz vyuzil, ale jinak, nez dokazes pochopit. Presto me radis mezi kuffar... jak je libo. Argumentace neni pysna, pysni jsou lide. Napriklad ti, kteri zamenuji male poznani s velkym a nalepkuji ty, ktere neznaji. Me znalosti nejsou akademicke, zadneho akademika jsem necitoval. Netusim, co presne je podle tebe nesrovnatelne. "This day I have perfected for you..." je jasne podmineni casem a osobou. Abraham a synove dostali zjeveni drive. Bavime se o zjeveni danem Muhammadovi, ne? Jine nabozenstvi? Jde stale o totez nabozenstvi v ruzne mire cistoty, jak (zatim zbytecne) opakuji. Je skoda, ze s muslimy se neda vest normalni diskuse, protoze vse jine (bez poznani, o co jde) je predem zavrzeno. V historii bylo par vyjimek jako napr. sah Akbar nebo Dara Shikoh (zavrazdeny svym fanatickym bratrem Aurangzebem). Podle me tahle diskuse dal nema smysl. Zajemce vyzyvam, aby se informovali o sanAtana dharme, konkretne teisticke VedAnte, a sami posoudili, do jake hloubky saha. Budete prekvapeni. Hari om tat sat. mahditshiki Šarí´a a talmud. Akademickými znalostmi myslím celý tvůj přístup. Je jednoduché procházet indexem překladu Qur´ánu a argumentovat s tím. Nálepkuješ ty mě, za pyšného,s malým poznáním...Ať mě Alláh ochrání od arogance! Buď jsi muslim nebo jsi káfir. Není nic mezi tím. Káfir znamená nevděčný, protože odmítá příjmout neoddiskutovatelnou pravdu. Jestli jsi muslim, proč to nepřiznáš? Tím se vracíme zpět k pokoře... Vyzývám tě znovu, aby ses nad sebou zamyslel. Na tohle nemusíš odpovídat... Jakmile je něco "perfected", v originále "akmaltu", od slovesa "kamala" = ucelit, završit, dokonat, není třeba cokoliv přidávat ani ubírat. Toto je konečná čistá forma náboženství. Alláh nazval náboženství Abrahama Islámem. Mám dojem, že mluvím do prázdna. Nejde mi ani tak o to diskutovat, jako snažit se tě zachránit. A vše jiné, tedy všechno, co je v tom dobré, nezavrhuji. Alláh ovšem jasně řekl, že od nás nic jiného než Islám nechce. Myslím, že tvůj problém mimo jiné spočívá v tom, že stále lpíš na védské a potažmo obecně východní klasifikaci, totiž že je tzv. malé a velké poznání. Nemysli si, že muslimové si toho nejsou vědomi! Víra má tři stupně: islám (podřízení), ímán (víra) a ihsán (dokonalost). Není možné dosáhnout dokonalosti bez víry a víry bez islámu (schválně píšu s malým i). Ale Islám je pro všechny a Alláh ví, že zdaleka ne každý dosáhne ihsán, dokonce ani ímán. Rozdělování těchto stupňů poznání vnáší mezi lidi pocity nadřazenosti, které jsou v Islámu naprosto nemístné. Islámský postoj je přesně opačný: duchovno není nadřazeno všemu ostatnímu, ale je součástí celého dínu (používal jsem dosud slovo náboženství, ale to jej zdaleka nevystihuje). Dín je cesta, způsob života, zahrnující duchovní i světské. Alláh má právo být uctíván úplně vším, co děláme. Lá iláha illá Alláh, wahdahu, lá šaríka lahu. Akbar i Dara Shikoh byli murtaddín (heretici), protože se snažili o kompromis mezi dínem Pravdy a polyteismem. Nemá cenu to dál rozvádět, snad jen, že kuffár vždy milují takové "muslimy", kteří jsou ochotni se s nimi dohodnout. Súratu Káfirún (109.) mi v tomto ohledu dostačuje a přečíst si ji můžeš i ty. Ať má Alláh milost s duší Aurangzéba! vedaorig Tak to mi staci. Nemuzes zachranovat nekoho, jehoz souverce masove vyvrazdoval psychopat Aurangzeb, a zaroven to schvalovat. Postoj k Aurangzebove vrazdeni je zrejme vhodny jako lakmusovy test na muslimy. (Jinak din = dharma.) mahditshiki Jak zpupné! Potvrzuješ tím pouze to, že kuffár milují jen ty muslimy, kteří jsou ochotni ke kompromisu. To je ten tvůj lakmus... A konečně jsi řekl narovinu, že hindu kuffár jsou tví souvěrci! To ti ovšem trvalo...Lakum dínukum wa lija dín. Jestliže jste klesli tak hluboko, že uctíváte opice a krysy, a opustili jste úplně intelekt, kterým vás Alláh poctil, nezasloužíte si žít. Je jednoduché urážet mrtvé, zbabělče. Každý správný muslim miluje Aurangzéba, hrdinu Islámu! vedaorig Je videt, ze sis nevedomost zvolil jako prednost a prohlasil se za Boziho bojovnika. Kdo chce kam... mahditshiki Toto je osvědčená praxe kuffár, když jim dojdou argumenty: osočí nás z ignorance. Nebo nás nařknou ze lhaní, magie či posedlosti. Nepřekvapuje. Já budu uctívat Alláha, jak mi přikazuje a ne podle vlastních představ. Kdo se chce modlit ke krysám, může. Je však poražen v tomto i posmrtném životě. vedaorig Zijes v zajeti svych predstav o tom, koho uctivaji stoupenci sanAtana dharmy. Argumenty mi nedosly, ale jsou zde zbytecne. mahditshiki Řekl jsem, že nebudu urážet tvoje náboženství, přestože v něj nevěřím a dokonce jsem naznačil, že původně mohlo být zjeveno Alláhem. Že někteří hinduisté uctívají krysy a opice je fakt, který doufám nechceš popírat. Na jaké sekty se dělíte, mi je celkem jedno. Hinduismus hlouběji studovat nehodlám, je to naprostá ztráta času (můžeš tomu říkat ignorance, pro mě to je otázka jaqín= jistoty ve víře). Došla ti zpráva o Rubajjovi ibn ´Amr? Nikde ji tady nevidím. Jeho výrok říká vše. vedaorig Nemel bys urazet sanAtana dharmu nejen proto, ze je moje, ale hlavne proto, ze je zjevena Panem. Tim Ho nepotesis. Opakuji, ze krysy, opice, kravy atd. se neuctivaji jako Pan, jak si mnozi mylne mysli. V roce 1670 Aurangzeb vtrhl do Mathury, kde znicil mnoho chramu. Jeden z hlavnich, Govindadeva, se ale cely strhnout nepodarilo, protoze vojaky polekalo nahle zemetreseni a uprchli. Znicen nebyl ani chram Radharamana, protoze vojaci podlehli Panove iluzi, ze jde o pouhe obytne sidlo a vyhnuli se mu. Aurangzeb take neznicil Chitrakut, sidlo Pana Ramy, protoze celou jeho armadu postihly nahle bolesti a bezvedomi, az ji vylecil mistni chramovy knez. Aurangzeb tam nechal postavit chram, daroval mu pudu, sedm vesnic a statni financni podporu. http://www.hindustantimes.com/Aurangzeb-at-Chitrakoot/Article1-199287.aspx Aurangzeb chtel znicit Shivalingam v Gorakhpuru, ale nepodarilo se mu to a tak na nej umistil napis chvalici Allaha. http://indian-american.org.sulekha.com/blog/post/2007/03/shiva-linga-paising-allah-in-gorakhpur-march-16.htm Podobnych pripadu je vic. Nemalo muslimu pochopilo pravdu diky osobni zkusenosti a nekteri je omezene nazyvaji heretiky. mahditshiki A hele! Dobré ráno! Myslel jsem, že to to už stačilo. Očividně ne... Znovu opakuji, že nehodlám urážet žádné náboženství, ať je sebehloupější. Nemám to jako muslim dovoleno. Jestli někde vidíš nějakou urážku, dej mi o ní prosím vědět. Jestli se tě dotýká, že tě nazývám káfirem, tak jím nebuď! (A mimochodem "káfir" není hanlivý výraz, i když tak možná zní. Je to každý, kdo neuznává Alláhovu moc. I já jsem jím dost dlouho byl. Chvála Alláhu, že mě vyvedl z kufr/nevíry). Rubajja ibn ´Amr(rady Alláhu ´anhu) byl pověřen jednáním s perským generálem Rustumem. Peršané pro něj rozvinuli drahý zlatem vyšívaný koberec a nachystali všechnu pompu dle tehdejšího protokolu. Rubajja přijel na svém vyhublém koni, meč zabalený v hadru a kopím upevněným kusem provazu jim ten koberec jakoby laxně rozpáral, jak se blížil k Rustumovi. Ten se zeptal "co vás Araby, které známe jako požírače mršin z pouště, přivází do mocné Persie?" Rubajja odpověděl "byli jsme posláni, abychom vás vyvedli z uctívání stvoření do uctívání Pána stvoření, z úzkosti (omezenosti) tohoto světa do šíře tohoto světa a posmrtného života a z nespravedlnosti náboženství (adján, množné číslo) do spravedlnosti Islámu." Alláhu akbar! Rubajja nepotřeboval PhD v komparativní religionistice, aby viděl, že všechna ostatní náboženství jsou postavena na nespravedlnosti. Psal jsem to už dřív, ale nevím, jestli se to nahrálo. Arabové před Islámem také uznávali, že Alláh je Stvořitel a "hlavní Bůh". Navíc ale měli asi 360 model pro různé situace, na různých místech atd. Kdyby v tom nebyl problém, Muhammad (sal Alláhu ´alejhi wa salam) by je nekritizoval. Hinduismus (ale i třeba kulty svatých v katolictví) je naprosto shodný s arabským polyteismem. Až sami zbouráte chrámy všech možných zvířat a lidí a přestanete jim nosit oběti, můžeme se začít bavit o skutečném poznání. Alláh se s nikým nedělí o moc! Díky za historickou exkurzi, ale nijak mě nepřesvědčila. Že Alláh zkouší své služebníky ztrátami, nemocemi a kalamitami je známá věc, stejně jako že magie je realita. Islám učí, že i pouhé oko může zabít. Takže i nevěřící a různí šarlatáni mohou provádět zázraky. Viz příběh o Mojžíši (´alejhi salam) nebo třeba tzv. mariánská zjevení. Žijeme ve světě paralelním se světem džinů, kteří vidí nás, ale většina z nás nevidí je. Spolupráce s nimi dokáže různé kousky, ale vede do pekla. vedaorig O tom, kdo je kafir, rozhoduje pouze Pan. Ja Jeho moc uznavam, viz posledni prispevek. Tvuj problem je, ze nedokazes rozeznat Panovu moc od magie. Treba bys ji rozeznal na vlastni kuzi, jako Aurangzeb v Chitrakutu, ale treba taky ne. Neuctivam stvoreni, polyteismus neni sanAtana dharma, ale naimittika dharma, a uctivani svatych neni polyteismus. Pochopit to vyzaduje jisty vhled a schopnost rozlisovani, ale ty ses predem rozhodl, ze ti staci tvoje stavajici pochopeni jako vrchol vseho a nic jineho nemuze existovat nebo je to demonsky klam a je pred tim treba zavrit oci nebo to potlacit. To je ve skutecnosti typicky skepticismus, i kdyz ne v materialisticke verzi. Vytvoril sis strawmana, tot vse. mahditshiki Al haqqu ´l haqq wa´lbátilu ´lbátil! (Pravda je pravda a faleš je faleš). Mám spíš dojem, že ty se snažíš rozhodovat za mě a podsouvat mi, jaké mám pochopení. Vyčítáš mi ad hominem, ale sám svádíš debatu na šikmou plochu! Rám a Alláh NENÍ totožný! Nazval jsi Ráma Pánem. V tom se neshodneme. vedaorig Video je zruseno... ze by kvuli nasemu rozhovoru? Navazuji tedy zde: Souhlasim, jen je treba je od sebe rozeznat. Jen popisuji tve reakce. Velmi rychle sis me zaradil do skatulky 'hinduismus' s tim, ze te blize nezajima, ale musi se znicit... Me pokud neco nezajima, tak me ani nenapadne se k tomu vyjadrovat, abych vinou neznalosti nedezinformoval ostatni. 99 jmen Allaha dokazuje, ze jde o stejneho Pana. Staci je porovnat se seznamy Jeho jmen ve vedske tradici (vetsinou mivaji 108 a 1008 jmen), jejiz zjeveni Panem pripoustis (a pak nechapu tu snahu o likvidaci, stejne jako boj islamu Muhammadova proti islamu Abrahamovu, misto boje proti hrichu obecne). Napr. Ramovi zvukove podobne jmeno je Ar-Rahmaan. Raman (sanskrit: Ten, ktery dava poteseni) je Jeho dalsi zvukove podobne jmeno. Vyznamove je asi nejblizsi KaruNA-kara (napr. zrI NarasiMha sahasranAma 167). mahditshiki Debata Zdravím, byl jsem konečně po pár dnech venku, začly docházet zásoby... Obávám se, že nepřímo za odstranění klipu můžu já. Napsal jsem jeho majiteli, ať se podívá, co se tam v komentářích probírá (a taky ať odstraní některé sprosté urážky jiných přispěvatelů). Bez jediného slova celé video vymazal, čímž mě pěkně vypekl! Omlouvám se a samotného mě to mrzí, doufal jsem, že z naší debaty může mít užitek víc lidí. Muhammad (sal Alláhu ´alejhi wa salam) nebojoval proti Ibrahímovu (´alejhi salam) monoteismu, ale navazoval na něj! Arabové měli matné ponětí o Ibrahímovi jakožto svém praotci, ale k jeho monoteismu nabalili kulty zahraničních i domácích model. Rám není Al-Rahmán. Alláh není modrý a nemá lidskou, ani žádnou jinou podobu. Připouštím, že védy mohly být zjevené, jsou však v dnešní době překonané a irelevantní. Stejně jako např. Tóra, o jejíž revelaci nemáme pochyb, protože není nikde garantováno, že se jedná o originální Písmo, tak jak bylo zjeveno, a ne směs Božího a lidského. Naproti tomu Qur´án Alláh přislíbil zachovat (15:9). Ohledně likvidace jiných náboženství: "Je to On, který poslal svého Posla s Vedením a náboženstvím (dín) Pravdy, aby jej učinil vítězným nad všemi ostatnímy díny. Přestože to polyteisté nenávidí" (9:33, s menší nuancí též 48:28). Překlad Sahih International volí politicky korektnější "manifest" místo "victorious". Arabsky "lijuZhhira" v jiných překladech "prevail", "make it superior" a "proclaim over". Je známo, že Prorok, sal Alláhu ´alejhi wa salam, nechal zbořit modly falešných bohů (některé z nich mimochodem také prováděly během své destrukce "zázraky"), ale přestože vykázal židy a křesťany z Arábie, nepřikázal nám ničit synagogy a kostely jinde. Tyto dva proudy v sobě totiž nesou monoteistický základ. S polyteismem, "širk"=přidružování, spolčování, Islám nemá slitování. [Were Ram and Krishna messengers of God? Dr Zakir Naik] 3:44 Dr Zakir Naik respond about concept of avatar in Hinduism. The question was asked in a public lecture given by him titled 'What is the Purpose of Our Life?' at the International Islamic Peace Conference 2009 held at Somaiya Ground Mumbai, India 2009, as shown on Peace TV. vedaorig Namaste, debatu mam zalohovanou. Tedy by stacilo zbavit se uctivani nevhodnych bohu. To je receno jiz v Tanachu: Book of Deuteronomy (Douay-Rheims Bible) 12:2 Destroy all the places in which the nations, that you shall possess, worshipped their gods upon high mountains, and hills, and under every shady tree: 12:3 Overthrow their altars, and break down their statues, burn their groves with fire, and break their idols in pieces: destroy their names out of those places. 12:4 You shall not do so to the Lord your God: Zajimavy je ten posledni text. Vyplyva z neho, ze existovaly i oltare a 'idoly' Pana, ktere vsak On nicit zakazuje. Pokud k tomu tedy dojde, nastavaji necekane reakce. [doplneno: Pokud by Muhammad navazoval na Ibrahima, proc jsou zide a krestane prirovnani ke zviratum - Sahih Bukhari 008.077.597?] Jmena Rama a Al-Rahman jsem srovnal z hlediska zvukove podobnosti. Ohledne podoby Allaha existuje jedna zajimava kniha, Hidden Treasure of Al-Quran, dostupna na mnoha ulozistich ke stazeni. Napr. http://files3.download3000.com/download/c675a1e7e027d7a1df3d5b0025919966/129/15258/The_Hidden_Treasure_of_Al-Quran.zip Autor argumentuje, ze Allah ma podobu, ale ne hmotnou. Vedy rozhodne nejsou prekonane a irelevantni. Obsahuji poznani hmotne i nehmotne povahy pro vsechna mista, doby a osoby. Je jen treba urcit, ktere jejich hmotne aspekty jsou prave relevantni. Naopak nehmotne aspekty jsou vecne (sanAtana) platne. Toto se tyka transcendentniho poznani o dusi (nepresny preklad sanskritskeho AtmA), Panu (ParamAtmA, Izvara) a jejich vztahu (yoga, sambandhaH). Ohledne vitezstvi nad ostatnimi diny je relevantni zaver Bhagavad Gity, kde Pan prikazuje vzdat se vsech dharem (dinu) a odevzdat se jen Jemu. Tim zavrhuje polyteismus, tak jako jiz predtim v BG 9.22-25. Pridal jsem do oblibenych video, ktere na Naika kratce reaguje. Tento pan je velmi kontroverzni osoba i mezi islamskymi ucenci a jeho kazani o vedske tradici (vyhybam se oznaceni hinduismus, ktere je vagni a scestne) jsou velmi zavadejici. Zatim jsem od nej neslysel nic presvedciveho. Jeho posluchacum asi imponuji jeho retoricke schopnosti a dobra pamet, ale jeho citace Ved jsou mimo kontext a prekrucuji vyznamy slov. Zrejme chce byt nastupcem Ahmeda Deedata, ale ten na konci zivota ztratil schopnost mluvit. Jsem presvedcen, ze to byla reakce na jeho urazky vedske tradice. mahditshiki Mohl bys mi tu zálohovanou debatu přeposlat? Uznávám, že to byl chytrý tah! Už si budu také dávat pozor... Jinak díky za neúnavnou snahu stále pokračovat, nenacházím tu už ale natolik konfliktní témata, takže nebudu zbytečně reagovat. Nahlédl jsem do tebou doporučené knihy a hned na mě dýchl dojem nepotřebného filozofování, které vede jen k zamotání a vzdálení se od podstaty věci...Můžu si to časem přečíst, ale mám momentálně zajímavější čtení. Víš, já trochu chápu celý tvůj přístup, a ačkoliv jsem konkrétně ve směru, který sis zvolil, neprovedl "hlubší výzkum" (a neovládám třeba všechna ta sanskrtská slova), dokážu si představit, jak to celé vnímáš a cítíš. Jen s tím opravdu nemohu souhlasit, a myslím, že jsem dost jasně vysvětlil proč. Nicméně jsem dost možná v naší "debatě" provedl nějaké chyby a beru za ně zodpovědnost. Konkrétně, že tě chci zachránit, muselo znít hodně arogantně, jako bych k tomu měl pravomoc! Ovšem, že pouze Alláh tě může zachránit. Měl jsem spíš říct, že ti chci nabídnout pozvání do dínu, který je tvou povinností, ale i nezcizitelným právem! Ať Alláh vede mě i tebe vedaorig Namaste, debata je dole. Pridal jsem tam dva odkazy, ktere YT puvodne nepustil. U te knihy by me zajimalo, jestli tam jsou nejake vecne chyby nebo sporne preklady. Me jde o jedine: abys neodsuzoval predtim nez poznas Din/dharmu jsem si zvolil jiz davno. Viz Bhagavad Gita 18.66. Slava Panu vsech a vseho. mahditshiki Už jsem myslel, že jsi zmizel nebo se na mě vykaškal! Nechtěl jsem se doprošovat... Takže máš moje uznání, žes mi to poslal. Snad nám to bude k užitku, inšá Alláh. S tím odsuzováním to bude těžší -- nechci se sice nad nikým a ničím povyšovat, ale mám jasné instrukce od Proroka, sal Alláhu ´alejhi wa salam i od Alláha samotného, subhánahu wa ta´álá (jak Slavný je a Vyvýšený): Lá tušriku bihi šaj´á (Nepřidružujte k Němu nic)! Jakékoliv obrazy, sochy, symboly, oltáře, svatí, přímluvci, média, šejchové, bráhmáni, kultovní osobnosti, hroby, zvířata, přírodní úkazy, elementy, hvězdy, planety, horoskopy, džinové, politici, drogy, peníze...Jakmile někdo začne přikládat jakoukoli důležitost čemukoli zmíněnému (list tím samozřejmě nekončí), dopouští se širku (polyteismu). An charadža lakum min ´ibádati ´ibád ilá ´ibádati Rabbil ´ibád (abychom vás vyvedli z uctívání stvoření do uctívání Pána stvoření). Věřím, že máš dobré úmysly a také dobrou hlavu. Stojí mezi námi tato jediná překážka. Na knihu se podívám inšá Alláh, ale již ze zběžného náhledu (otevřel jsem namátkově 3 stránky) mám dojem, že jde o nějakou súfistickou polemiku, kteréžto nijak nevyhledávám. Měli jsme v dějinách Islámu několik hnutí, která se přehnaně soustředila na mystiku nebo naopak fúzi s filosofií, a přes všechno dobré, které v nich bylo, vždy skončila rozkolem (viz Mu´tazila, Ibn Rušd vs. Ghazzálí apod.) Mimochodem, Prorok Muhammad, sal Alláhu ´alejhi wa salam, je údajně zmíněn jménem v Bhavišja Puráně, Pratí Sarg Parv III: 3, 3. 5-8. To nemám od dr. Naika, ale z knihy Abdul Haque Vidyarthi: Mohammad in World Scriptures. Salam ´ala man taba´a al hudá (mír s tím, jež následuje správné vedení)! P.S. Ještě doplním, že první příspěvek v debatě byl tvůj a to: Kolik je v Saúdské Arábii kostelů? vedaorig Namaste Ten zakaz pridruzovani ma logiku, protoze je nebezpeci, ze bez hlubsiho poznani (rozlisovani) bude uctivani Pana nahrazeno uctivanim techto polozek. Tem prinalezi ucta, ne uctivani. Navic Pan v Jeho podobe ParamAtmy skutecne nema zadne spolecniky. Toto vsak neni Jeho jediny aspekt. Napr. v Tanachu vystupuje ve svem jinem aspektu, hnevivem. SanAtana dharma popisuje mnoho kategorii techto aspektu (avatAra, vyUha). Panova velikost je pro nas nepochopitelna, tak jako pro zabu ve studni velikost oceanu. :) Autor neni sufi, ale vychazi z historicke rozpravy pocatkem 16. stoleti mezi maulanou Chandem Kajim (Kazim) a zrI Caitanyou, velkym bengalskym svetcem. Tato mysticka hnuti konci rozkolem, nebot vychazeji z osobni realizace zakladatele, ktera je neprenosna. Pokud nasledovnici nedosahnou stejne realizace, je upadek velmi rychly, mnohem vic nez u skupin zamerenych na plneni nabozenskych predpisu a povinnosti nebo na filozofii. Je to jako s mecem - cim je ostrejsi, tim je efektivnejsi v rukou mistra, ale muze vic ublizit nekvalifikovane osobe. BhaviSya PurANa se bohuzel nedochovala v autenticke podobe. Do stavajicich verzi bylo zasahovano, jak je patrne z cetnych vyrazu posanskritstele arabstiny (napr. masiha - Mesias neni sanskritske slovo ani koncept). Nevi se presne, kym a kdy, ale jednim z kandidatu by mohla byt sekta ahmadiyya. Teto problematice se venuje kniha Alfa Hiltebeitela "Draupadi among Rajputs". PS: Dik za doplneni. http://www.youtube.com/comment_servlet?all_comments=1&v=bmM2Nh-pOAk http://www.youtube.com/user/mahditshiki clanek vyvracejici lzi Zakira Naika https://duckduckgo.com/?q=Zakir+Naik+quotes+Yajur+veda+(32.3)&ia=web Dr. Zakir Naik defeated by Krishna Devotee | "The Rebuttal of Dr. Zakir Naik" https://www.youtube.com/watch?v=bi40cpbsVP0 Zakir Naik Is a Joke! (David Wood) [how Z.N. avoids debating scholars] https://archive.org/details/zakirnaikisajokedavidwood doplnujici poznamky: vnitrni dzihad = efektivni boj proti hrichu vnejsi dzihad = mene efektivni, mel by byt namiren proti propagatorum hrichu, ne jeho obetem porovnani hlavnich pojeti: vztah k Bohu sanAtana dharma: odevzdani se > poznani > laska (prema prajodzana) islam: odevzdani se, ostatni zcela chybi (Buh je poznatelny jen velmi omezene, to je spolecne vsem abrahamovskym tradicim) vztah k nepratelum ("my vs. oni" je jedno z ustrednich temat islamu) sanAtana dharma: lhostejnost (upekSA), zabijeni jen v sebeobrane a obrane dharmy islam: zabijeni bez rozlisovani, kdo je nepritel Boha a kdo jen nasleduje jinou cestu k Bohu; vydava se za sebeobranu pred nemuslimy - vsemi s odlisnymi nazory laska k nepratelum se primo zakazuje - Koran 60.2, ale muze nastat - 60.7 vztah s.d. k ostatnim: vzdelavani, hlavne vlastnim prikladem vztah islamu k nemuslimum: 1. musi prijmout islam, nebo 2. zivot obcana druhe kategorie, v podstate otroka (plati dan a maji dalsi omezeni), nebo 3. likvidace